Köp och leveransvillkor

Här har vi samlat information till dig som kan vara bra att känna till så att du kan känna dig trygg när du handlar hos oss, till exempel hur vi hanterar din beställning, våra betal- och leveranssätt, ångerrätt, retur och garanti.

BESTÄLLNINGAR
När du beställer innan 10.30 en vardag så skickas din order samma dag. Därefter skickas din order följande vardag. Detta gäller för leverans med Posten varubrev. För leverans med Schenker gäller andra dagar, se mer info längre ner på sidan under LEVERANS.

Tänk på att om du lägger flera order så läggs dessa INTE ihop automatiskt, du måste alltså höra av dig till oss om du vill slå ihop dessa.
Skulle någon produkt du beställt vara slut så tar vi bort den från ordern och skickar de övriga produkterna. Det är mycket ovanligt att detta händer men det skulle kunna inträffa.

Enligt lag så måste alla E-handlare informera alla kunder om att det föreligger en betalningsförpliktelse. Detta betyder att om du vill köpa en produkt så måste du också betala för den.

ÅLDERSGRÄNS
Enligt distanshandelslagen så måste du vara minst 18 år för att beställa.

DISKRETA PAKET
Alla paket är helt diskreta bruna kartonger eller neutrala vadderade kuvert, ingen märkning eller annat som avslöjar innehållet.
Avsändaren på alla försändelser är LJ AB
Vi lägger stor vikt vid att emballera och försluta paketen väl så att du kan känna dig säker på att ingen skall kunna se vad paketen innehåller.
Paketen fylls med packpapper så att produkterna är ordentligt skyddade under leveransen till dig.

AVBESTÄLLNING
Du kan avbryta din order så länge den inte har packats och skickats från oss. Om din order redan har skickats så kan den inte avbrytas, då får du istället använda ångerrätten.

OUTLÖSTA PAKET
Om du inte hämtar ut paketet du beställt så medför det en kostnad på 250 kr som faktureras dig. Avgiften motsvarar faktiska kostnaderna för retur, frakt, hantering och avisering.

FALSKBESTÄLLNING
Det är inte tillåtet att göra beställning i någon annans namn utan tillåtelse. Att utge sig för att vara någon annan är ett allvarligt brott. Vi registrerar IP nummer vid orderläggning vilket Polisen kan använda för att hitta vem som gjort beställningen. Om du råkat ut för en falskbeställning ber vi dig att kontakta oss omgående så hjälper vi dig.

BETALSÄTT
1. Klarna Checkout – faktura, konto, kort eller banköverföring.
Gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna 14 dagars faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
Här kan du läsa mer om Klarna checkout/villkor.

Klarnas fullständiga information hittar du här.

LEVERANS
För leverans med Posten gäller följande:
• Din beställning skickas med Posten varubrev inom Sverige.
• Försändelsen delas ut direkt i din brevlåda om den får plats. Om den är skrymmande så får du istället hämta den hos ett postombud.
• Normal leveranstid 1-3 vardagar.
• Leveranstiden kan vara något längre till Gotland och orter norr om Sundsvall.
• Skulle utlovad leveranstid överskridas så har du som kund rätt att häva ditt köp utan kostnad.
• Försändelsen aviseras via sms om du uppgett mobilnummer annars via brev eller e-post där det framgår var och när du kan hämta din försändelse.

För leverans med Schenker gäller följande:
• Din beställning skickas med Schenker inom Sverige.
• Normal leveranstid 2-9 vardagar**
• Leveranstiden kan vara något längre till Gotland och orter norr om Sundsvall.
• Skulle utlovad leveranstid överskridas så har du som kund rätt att häva ditt köp utan kostnad.
• Du hämtar ditt paket hos anvisat paketombud.
• Paketet aviseras via sms om du uppgett mobilnummer annars via brev eller e-post där det framgår var och när du kan hämta ditt paket.
• Paketen sorteras efter det postnummer du anger, eftersändning gäller ej.
• Du kan även hämta ut paketet med legitimation och paketets löpnummer. Löpnummer finns i spårningslänken i aviseringsmailet.

** Order som görs på tisdag, onsdag och torsdag skickas från oss på fredag. Där av förlängs leveranstiden.

FRAKTKOSTNAD
Fraktkostnad från 39 kr. För att se fraktkostnaden för de produkter du vill beställa, lägg dem i kundvagnen och gå till kassan för att se aktuell fraktkostnad.

TRANSPORTSKADA
Skulle paketet vara skadat vid ankomsten så tar du upp detta med utlämningsstället som då reklamerar försändelsen, varefter vi skickar en ny.

FELEXPEDIERING
Om du fått fel vara eller fel antal levererat än det du beställt, ber vi dig att kontakta oss innan du skickar några varor åter.

GARANTI
Hos oss får du 3 års garanti på alla produkter. Garantin avser fabrikationsfel och du rätt att reklamera och kostnadsfritt få en ny produkt. Kvitto krävs, så spara fakturan / följesedeln.
Om felet uppkommit p.g.a. felaktig eller ovarsam hantering omfattas detta inte av garantin.

Notera att vi inte lämnar någon garanti på att crémer och vätskor verkligen fungerar för just dig. Detta är högst individuellt och är du osäker på någon produkt du vill prova så beställ gärna en mindre förpackning vid första köpet.

ÅNGERRÄTT
Du har 90 dagars ångerrätt och bytesrätt på alla varor. Vid retur får produkten absolut inte vara provad eller använd. När du ångrar ett köp och returnerar så står du för returfrakten och ansvarar för att varan kommer åter till oss i originalskick.

RETUR
Du kan välja att skicka din retur med Posten och välja något av deras alternativ som du tycker passar bäst, t ex frankera med frimärken, köpa förfrankerad påse/kartong eller postpaket.
Du kan även välja att skicka tillbaka med Schenkerprivpak, då köper du en kundretur hos ett Schenkerombud (ofta en butik, bensinstation mm) du får då ett kolli id så att det finns spårningsmöjligheter på paketet.
Viktigt är att inte skicka som Schenker privatpaket, dessa kan vi tyvärr inte hämta ut.
Tillsammans med produkten bifogar du kopia på följesedeln. Återbetalning kommer ske via Klarna. Om du beställt mot faktura så är det ditt ansvar att returen kommer oss tillhanda innan fakturan förfaller till betalning. Du kan flytta fram förfallodatum på www.klarna.se
Vid ej godkänd retur returneras varan åter till dig och frakt debiteras.

Returadress:
Lj AB
Högås sund 265
451 96 Uddevalla

TVIST
Skulle det uppstå en tvist mellan dig och oss så hänvisar vi alltid till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) och vi följer alltid deras beslut.
Vår absoluta ambition är att alla kunder skall vara nöjda, det kan du vara trygg med.