Köp och leveransvillkor

Här har vi samlat information så som köp och leveransvillkor till dig som kan vara bra att känna till så att du kan känna dig trygg när du handlar hos oss, till exempel hur vi hanterar din beställning, våra betal- och leveranssätt, ångerrätt, retur och garanti.

BESTÄLLNINGAR

För leverans med Schenker gäller följande:
• Din beställning skickas med Schenker inom Sverige.
• Du hämtar ditt paket hos anvisat paketombud.
• Leveranstid 1-4 vardagar

Tänk på att om du lägger flera order så läggs dessa INTE ihop automatiskt, du måste alltså höra av dig till oss om du vill slå ihop dessa.
Skulle någon produkt du beställt vara slut så tar vi bort den från ordern och skickar de övriga produkterna. Det är mycket ovanligt att detta händer men det skulle kunna inträffa.

Enligt lag så måste alla E-handlare informera alla kunder om att det föreligger en betalningsförpliktelse. Detta betyder att om du vill köpa en produkt så måste du också betala för den.

ÅLDERSGRÄNS

Enligt distanshandelslagen så måste du vara minst 18 år för att beställa.

DISKRETA PAKET

Alla paket är helt diskreta bruna kartonger eller neutrala vadderade kuvert, ingen märkning eller annat som avslöjar innehållet.
Avsändaren på alla försändelser är LJ AB
Vi lägger stor vikt vid att emballera och försluta paketen väl så att du kan känna dig säker på att ingen skall kunna se vad paketen innehåller.
Paketen fylls med packpapper så att produkterna är ordentligt skyddade under leveransen till dig.

AVBESTÄLLNING

Du kan avbryta din order så länge den inte har packats och skickats från oss. Om din order redan har skickats så kan den inte avbrytas, då får du istället använda ångerrätten.

OUTLÖSTA PAKET

Om du inte hämtar ut paketet du beställt så medför det en kostnad på 250 kr som faktureras dig. Avgiften motsvarar faktiska kostnaderna för retur, frakt, hantering och avisering.

FALSKBESTÄLLNING

Det är inte tillåtet att göra beställning i någon annans namn utan tillåtelse. Att utge sig för att vara någon annan är ett allvarligt brott. Vi registrerar IP nummer vid orderläggning vilket Polisen kan använda för att hitta vem som gjort beställningen. Om du råkat ut för en falskbeställning ber vi dig att kontakta oss omgående så hjälper vi dig.

BETALSÄTT

1. Klarna Checkout – faktura, konto, kort eller banköverföring.
Gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna 14 dagars faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
Här kan du läsa mer om Klarna checkout/villkor.

Klarnas fullständiga information hittar du här.

LEVERANS

För leverans med Schenker gäller följande:
• Din beställning skickas med Schenker inom Sverige.
• Du hämtar ditt paket hos anvisat paketombud.
• Leveranstid 1-4 vardagar
Leveranstiden kan vara något längre till Gotland och orter norr om Sundsvall.
• Skulle utlovad leveranstid överskridas så har du som kund rätt att häva ditt köp utan kostnad.
• Paketet aviseras via sms om du uppgett mobilnummer annars via brev eller e-post där det framgår var och när du kan hämta ditt paket.
• Paketen sorteras efter det postnummer du anger, eftersändning gäller ej.
• Du kan även hämta ut paketet med legitimation och paketets löpnummer. Löpnummer finns i spårningslänken i aviseringsmailet.

FRAKTKOSTNAD

Fraktkostnad från 49 kr. För att se fraktkostnaden för de produkter du vill beställa, lägg dem i kundvagnen och gå till kassan för att se aktuell fraktkostnad.

TRANSPORTSKADA

Skulle paketet vara skadat vid ankomsten så tar du upp detta med utlämningsstället som då reklamerar försändelsen, varefter vi skickar en ny.

FELEXPEDIERING

Om du fått fel vara eller fel antal levererat än det du beställt, ber vi dig att kontakta oss innan du skickar några varor åter.

GARANTI

Hos oss får du 3 års garanti på alla produkter. Garantin avser fabrikationsfel och du rätt att reklamera och kostnadsfritt få en ny produkt. Kvitto krävs, så spara fakturan / följesedeln.
Om felet uppkommit p.g.a. felaktig eller ovarsam hantering omfattas detta inte av garantin.

Notera att vi inte lämnar någon garanti på att crémer och vätskor verkligen fungerar för just dig. Detta är högst individuellt och är du osäker på någon produkt du vill prova så beställ gärna en mindre förpackning vid första köpet.

ÅNGERRÄTT

Du har 90 dagars ångerrätt och bytesrätt på alla varor. Vid retur får produkten absolut inte vara provad eller använd. När du ångrar ett köp och returnerar så står du för returfrakten och ansvarar för att varan kommer åter till oss i originalskick.

RETUR

Du kan välja att skicka din retur med Posten och välja något av deras alternativ som du tycker passar bäst, t ex frankera med frimärken, köpa förfrankerad påse/kartong eller postpaket.
Du kan även välja att skicka tillbaka med Schenkerprivpak, då köper du en kundretur hos ett Schenkerombud (ofta en butik, bensinstation mm) du får då ett kolli id så att det finns spårningsmöjligheter på paketet.
Viktigt är att inte skicka som Schenker privatpaket, dessa kan vi tyvärr inte hämta ut.
Tillsammans med produkten bifogar du kopia på följesedeln. Återbetalning kommer ske via Klarna. Om du beställt mot faktura så är det ditt ansvar att returen kommer oss tillhanda innan fakturan förfaller till betalning. Du kan flytta fram förfallodatum på www.klarna.se
Vid ej godkänd retur returneras varan åter till dig och frakt debiteras.

Returadress:
Lj AB
Högås sund 265
451 96 Uddevalla

PERSONUPPGIFTSHANTERING

Paramedico som är en del av Lustjakt Svenska AB. Vi värnar om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd.
Vi säljer ex aldrig några mailadresser/kunduppgifter vidare till andra aktörer.
Ditt förtroende är viktigt för oss. Vårt mål är att du ska känna dig trygg när du lämnar personuppgifter till oss.
Vi vidtar åtgärder för att säkerställa att dina personuppgifter alltid är skyddade hos oss och att behandlingen sker i enlighet med gällande dataskyddsregler, våra interna riktlinjer och rutiner.

Paramedico/Lustjakt behandlar dina uppgifter enligt följande:
• Vi lagrar dina kunduppgifter dvs. namn, adress, e-post och mobilnummer för att vi skall kunna leverera din beställda vara.
• Vi lagrar dina kunduppgifter: namn, adress, e-post och mobilnummer och ditt personnummer vid order.
• Vi delar dina kunduppgifter till tredje part, då det är nödvändigt för att kunna uppfylla leverans och betalning. I detta fall speditören Schenker samt ev. även till betaltjänsten Klarna. Med samtliga har vi s.k. underbiträdesavtal som skyddar dina uppgifter.
• Vi lagrar dina uppgifter i 3 år för att kunna fullfölja våra garantiåtaganden.
• Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen.
• Du har när som helst rätt att raderas ur kundsystem (med vissa begränsningar, som bokföringslagen)
Vem är ansvarig för de personuppgifter vi samlar in?
Paramedico/Lustjakt Svenska AB, org. Nr 556645-4152, Högås sund 265, 451 96 Uddevalla är personuppgifts-ansvarig för företagets behandling av personuppgifter.

TVIST

Skulle det uppstå en tvist mellan dig och oss så hänvisar vi alltid till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) och vi följer alltid deras beslut.
Vår absoluta ambition är att alla kunder skall vara nöjda, det kan du vara trygg med.